Dins de les accions emmarcades en la programació de “Barcelona 2026, Capital Mundial de l’Arquitectura”, la Fundació Laboral de la Construcció de Catalunya va organitzar, els dies 16 i 17 de maig, una iniciativa en un lloc emblemàtic de la ciutat, l’avinguda de la Catedral de Barcelona, amb l’objectiu de reforçar el paper de la formació i la prevenció de riscos com a eixos estratègics del sector de la construcció.

A través de demostracions pràctiques de l’equip docent especialitzat en la matèria de la Fundació Laboral, i amb la col·laboració de Construmat, es van mostrar diferents experiències didàctiques a la ciutadania en general i a professionals que es van acostar a l’espai i es van interessar a conèixer de prop les mesures de prevenció, els equips de protecció i els protocols d’actuació en situacions de risc.

L’activitat “Ets el que construeixes, coneix el sector de la construcció” va comptar amb una estructura tubular contrapesada, una plataforma elevadora mòbil de personal (PEMP), la creació d’un espai on es va exposar una mostra d’equips de protecció individual (EPI) i l’Aula Movil de l’entitat.

Durant el cap de setmana, en l’espai es van recrear diferents escenaris de treballs en alçada, combinant exhibicions pràctiques pels professionals docents amb els quals compta l’entitat paritària, encarregats de la formació que es realitza en els diferents Centres de Formació amb els quals compta la Fundació Laboral a Catalunya.

A través de les exhibicions es van poder veure simulacions de rescat en cas d’emergència en treballs en alçada, l’ús d’una plataforma elevadora mòbil de personal, així com accions divulgatives mitjançant una mostra d’equips de protecció individual amb les últimes innovacions i solucions orientades a reduir riscos i millorar el benestar en l’obra, amb l’objectiu d’explicar de manera didàctica els protocols i eines clau per a treballar amb seguretat en alçada.

Aquestes activitats van estar dirigides al públic en general i a professionals del sector, on la ciutadania va poder conèixer el sector de la construcció i alguna de les activitats que realitza la Fundació Laboral en matèria de formació i de seguretat i salut laboral.

“La proposta va voler traslladar la cultura preventiva més enllà de l’àmbit estrictament professional i fer-la comprensible per a la ciutadania”, va explicar Lucía López Alé, gerent de l’entitat a Catalunya, qui va destacar la importància de la participació de la Fundació Laboral en les activitats en el marc de “Barcelona 2026, Capital Mundial de l’Arquitectura”. “Aquesta iniciativa de la FLC ha posat el focus en la prevenció de riscos laborals i la formació, per a continuar acostant el sector de la construcció a la societat i sensibilitzar en matèria de seguretat i salut laboral. mitjançant aquestes exhibicions pràctiques realitzades pels professionals especialitzats de l’entitat paritària”.

Barcelona 2026, Capital Mundial de l’Arquitectura

Barcelona s’ha convertit en el gran aparador internacional de l’arquitectura en 2026. Designada Capital Mundial de l’Arquitectura per la UNESCO i la Unió Internacional d’Arquitectes (UIA), la ciutat desplega, fins al pròxim 13 de desembre, una programació ambiciosa i transversal que supera les 1.500 activitats repartides pels seus deu districtes. Més enllà de l’estètica i la planificació urbana, l’agenda incorpora una mirada cada vegada més necessària: la de la seguretat i la salut en el procés constructiu.